Dinamikus szövegtani modell a szövegértési képesség fejlesztésének és mérésének a szolgálatában. Egy kognitív, funkcionális, pragmatikai keret alternatív alkalmazási lehetőségei az általános iskola 7-8. osztályában

Zsigriné Sejtes Györgyi Erzsébet
Dinamikus szövegtani modell a szövegértési képesség fejlesztésének és mérésének a szolgálatában. Egy kognitív, funkcionális, pragmatikai keret alternatív alkalmazási lehetőségei az általános iskola 7-8. osztályában.
Doctoral thesis (PhD), University of Szeged.
(2020) (Unpublished)

[thumbnail of zs_sejtes_disszertáció.pdf]
Preview
PDF (thesis)
Download (2MB) | Preview
[thumbnail of tezisek_zs_sejtes_fuzet.pdf]
Preview
PDF (booklet)
Download (382kB) | Preview
[thumbnail of summary_zs_sejtes_booklet.pdf]
Preview
PDF (booklet)
Download (392kB) | Preview
Item Type: Thesis (Doctoral thesis (PhD))
Creators: Zsigriné Sejtes Györgyi Erzsébet
Title of the thesis in foreign language: A Dynamic Text Linguistic Model for the Development and Measurement of Text Comprehension Skills. Possible alternative applications of a cognitive, functional, pragmatic framework in the 7th and 8th grades at primary schools
Supervisor(s):
Supervisor
Position, academic title, institution
MTMT author ID
Németh T. Enikő
tanszékvezető egyetemi tanár, PhD, DSc, Általános Nyelvészeti Tanszék SZTE / BTK / MNYII
10006150
Subjects: 06. Humanities > 06.02. Languages and Literature > 06.02.06. Linguistics
Divisions: Doctoral School of Linguistics
Discipline: Humanities > Linguistics
Language: Hungarian
Date: 2020. May 25.
Item ID: 10398
MTMT identifier of the thesis: 31308690
doi: https://doi.org/10.14232/phd.10398
Date Deposited: 2020. Jan. 21. 09:01
Last Modified: 2020. Aug. 04. 11:59
Depository no.: B 6640
URI: https://doktori.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/10398
Defence/Citable status: Defended.

Actions (login required)

View Item View Item