Establishing the Context and Scoring Validity of the Writing Tasks of Euroexam International’s English for Academic Purposes Test

Fűköh Borbála
Establishing the Context and Scoring Validity of the Writing Tasks of Euroexam International’s English for Academic Purposes Test.
Doktori értekezés, Szegedi Tudományegyetem (2000-).
(2020)

[thumbnail of Fukoh_Borbala_doktori_PhD_ertekezés_2020.pdf]
Előnézet
PDF (disszertáció)
Download (3MB) | Előnézet
[thumbnail of Fukoh_Borbala_doktori_PhD_ertekezes_2020_tezisek_angol.pdf]
Előnézet
PDF (tézisfüzet)
Download (374kB) | Előnézet
[thumbnail of Fukoh_Borbala_doktori_PhD_ertekezes_2020_tezisek_magyar.pdf]
Előnézet
PDF (tézisfüzet)
Download (378kB) | Előnézet

Magyar nyelvű absztrakt

A kutatás célja egy helyi fejlesztésű angol nyelvű tudományos szaknyelvi vizsga (English for Academic Purposes – EAP) írásfeladatai validitásának, azaz érvényességének megállapítása és bizonyítása. A kutatáson alapuló vizsgafejlesztés célja annak bizonyítása, hogy a konstruktum valóban tükrözi azokat a képességeket és (nyelvi) készségeket, amelyekre a vizsgázónak az angol nyelvű felsőoktatási tanulmányai során szüksége van, valamint az elért eredmények megbízható és független értékelés alapján születtek. A disszertáció az Euroexam International Vizsgaközpont English for Academic Purposes Test két írásfeladatának (tranzakciós e-mail és érvelő esszé) fejlesztési folyamatát mutatja be a következő egymásra épülő szakaszokon keresztül: (a) előkészítési szakasz; (b) a specifikáció és a teszt itemek létrehozása; és (c) a feladatok kipróbálása és pretesztelése. Mivel a nemzetközi felsőoktatási intézmények által elvárt egyik fő követelmény az értékelés objektivitása, a kutatás negyedik, empirikus szakasza az esszé feladat értékelésére fókuszál. Az értékelés standardizáltságának és megbízhatóságának növelésére érdekében ez a kutatási szakasz egy szint- és műfajspecifikus lista alapú értékelési eszköz fejlesztését és használatát mutatja be, amely kiválthatja a jelenleg akkreditált Euroexam értékelési skálát. A kevert módszerű kutatásra alapuló, a konstruktum validitásának megállapításához kapcsolódó vizsgálat módszertana az előkészítési szakaszban Bachman és Palmer (1996) jóságmutatóit használja; a fejlesztési szakaszban, a specifikáció elkészítéséhez, a teszt itemek létrehozásához és próbájához Weir (2005) szocio-kognitív keretét valamint Read (2015) gyakorlatát követi.

Absztrakt (kivonat) idegen nyelven

The main objective of the research is to develop validity arguments in support of the writing tasks of a C1 level English for Academic Purposes (EAP) test to be implemented by Euroexam International, Budapest. I deployed a research-based development process to build a validity argument about how the construct of the proposed writing tasks in an Academic test reflects the skills required in higher education, and whether the results reflect reliable scores and unbiased marking. The dissertation focuses on the two proposed writing tasks of the EAP test (formal transactional email and discussion essay). The research covers (a) the initial development stage; (b) the completion of the specifications and the test items; (c) the trialling and pre-testing of test items. Since the evidencing of objective and unbiased marking is one major requirement expected by international tertiary education institutions, the dissertation also aimed to collect and analyse data to improve the scoring validity of the essay task; and proposed a level a genre specific checklist-based rating tool instead of the C1 level accredited rating scale of Euroexam International. The method is built upon Weir’s (2005) theoretical framework and the characteristics of test usefulness (Bachman & Palmer, 1996; 2010), and consider Read’s (2015) validation stages, using a mixed-methods approach.

Mű típusa: Disszertáció (Doktori értekezés)
Publikációban használt név: Fűköh Borbála
Magyar cím: Az Euroexam International vizsgaközpont English for Academic Purposes nyelvvizsga íráskészség feladatainak kontextus és értékelési validitás vizsgálata
Témavezető(k):
Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
MTMT szerző azonosító
Barát Erzsébet
egyetemi docens, PhD, Angol Tanszék SZTE / BTK / AAI
10022254
Szakterület: 06. Bölcsészettudományok > 06.02. Nyelvek és irodalom > 06.02.06. Nyelvészet > 06.02.06.03. Nyelvhasználat: pragmatika, szociolingvisztika, beszédelemzés, idegennyelv-tanulás és tanítás, lexikográfia, terminológia
Doktori iskola: Nyelvtudományi Doktori Iskola
Tudományterület / tudományág: Bölcsészettudományok > Nyelvtudományok
Nyelv: angol
Védés dátuma: 2020. december 04.
Kulcsszavak: high-stakes language testing, test development, validation research, checklist-based assessment
EPrint azonosító (ID): 10675
A mű MTMT azonosítója: 31836026
doi: https://doi.org/10.14232/phd.10675
A feltöltés ideje: 2020. okt. 15. 13:22
Utolsó módosítás: 2021. nov. 08. 08:42
Raktári szám: B 6755
URI: https://doktori.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/10675
Védés állapota: védett

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet

Letöltések

Letöltések havi bontásban az elmúlt egy évben